כיצד לבחור מערכת גיוס וניהול משאבי אנוש, עבור חברות השמה ואיך לבחון את תפקודה בזמן אמת?

המאמר נכתב באדיבות אלון זמיר – DBA SQL SERVER

בבואנו לבחור מערכת גיוס עבור חברת השמה, עלינו לבחון מהם הצרכים והמטרות שלשמם המערכת נועדה.
קיימים מספר צרכים המשותפים לרוב חברות ההשמה:
1. אגירת קורות חיים ומיונם, בהתאם למשרות עבורן הוגשו ובהתאם למשרות פנויות אחרות, אם הן רלוונטיות.
2. מניעת כפילויות של קו"ח שהקומו במערכת.
3. מעקב אחר תהליכי הגיוס של המועמדים, תוך התייחסות לכל הסטטוסים הרלוונטיים.
4. סינון קורות חיים על פי פרמטרים נבחרים.
5. בקרה על תהליכי הגיוס לצורך ייעול מתמשך.

מטבע הדברים, יישמרו קורות החיים ופרטי המועמדים על בסיס(י) נתונים, שכן זהו האמצעי המתאים ביותר לשמירת נתונים הדורשים תחזוקה, סיווג והתממשקות למערכות שונות.
כדי לחסוך זמן יקר לחברת ההשמה, על מערכת המידע: לזהות במהירות כל קורות חיים שהוגשו למשרה כלשהי ולבדוק האם הם עונים על דרישות המשרה.
הדרך הפשוטה לעשות זאת היא: באמצעות זיהוי מילים מאפיינות כגון: כישורים, השכלה, ניסיון הנדרשים למשרה בהתאם לדרישות אשר הוגדרו למשרה. אחד הכלים הידועים ביותר לזיהוי מילים מאפיינות כמתואר רצ"ב בתוך טקסטים : thesaurus, כלי חינמי שיודע לזהות מילים, שמות, כינויים וראשי תבות נרדפים למושגים מוגדרים. רוב בסיסי הנתונים כיום, תומכים בפונקציונליות החיפוש של thesaurus.
על המערכת להגדיר ולשמור: שיוך ברור של קורות החיים לבעליהם וסטטוס המועמד, כדי להבטיח סדר ועקביות. לדוגמא, במצב בו מועמד התקבל לאייש משרה מסוימת, אך קורות חייו מתאימים למשרה פנויה אחרת, על המערכת לזהות שאותו מועמד אינו פנוי.
על המערכת לאפשר: סינון על פי כל פרמטר רלוונטי למיון וניהול כוח אדם, בצורה פשוטה. דוגמאות לפרמטרים חשובים: השכלה, ניסיון, שמות של כלים ומערכות, מיקום גאוגרפי, סטטוס תעסוקתי וכיו"ב.

המערכת צריכה להיות: ידידותית למשתמש וקלה לתפעול. למגייס/ת צריך להיות GUI ידידותי שיאפשר לה לעדכן מידע רלוונטי בקלות.
מערכת המידע צריכה להיות: מנוטרת באופן שוטף כדי לבחון, יעילות ובדיקת תקלות באופן רציף ולוודא שהיא ממקסמת את איכות תהליכי הגיוס. בסיס הנתונים הוא לב מערכת המידע ואנו מעוניינים למזער את הזמן הנדרש לתחזוקתו. לכן אנו זקוקים למערכת ניטור חכמה, שיודעת להתריע על מצבים בעייתיים בזמן אמת ומאפשרת למנהלי מערכות המידע לאתר במהירות כל מידע רלוונטי העלול ליצור מצבים בעייתים או לאתר בעיות בזמן התרכשותם.

קיימים מוצרים רבים לניטור: בסיסי נתונים, ניטור שרתים, ניטור תעבורת רשת, ניטור זיכרון, ניטור CPU, ניטור זיכרון וכו'. מרבית המוצרים הקיימים, אינם מבצעים ניטור לכל רכיבי המערכת/השרת ומאפשרים לנהל את כל משאבי המערכת ממקום אחד. מערכת MonTarget היא מערכת ניטור שרתי בסיסי נתונים, מערכות הפעלה, תעבורת רשת וחומרה שמאפשרת ניתוח מעמיק של כל פריט עד לרמה ה"אטומית".
בצילום המסך הבא ניתן לראות מסך ניטור של בסיסי נתונים במערכת MonTarget:


המערכת מאפשרת בנוסף, לצפות בזמן אמת בטרנזאקציות הרצות על בסיסי הנתונים:

המערכת מאפשרת לראות בנוסף: נעילות במערכת ושומרת את המידע ההיסטורי למשך הזמן שהוגדר ע"י המשתמש:

מערכת MonTarget מבטיחה, שכל אירוע בשרתים המנוטרים על ידיה יתועד וישמר למשך זמן. בכל מקרה של תקלה, בין אם תתקל בה בזמן אמת ובין אם תצטרך לחקור אותה לאחר סיומה, ניתן לעשות זאת בקלות.
MonTarget מבטיחה, שרידות גבוהה למערכות המידע שלך ותיעוד של כל האירועים המתרחשים במערכות המידע שלך באופן שוטף, כך שלעולם לא תצטרך לייצר מחדש אירועים בעייתיים, כדי להתחקות אחר הגורמים להם. MonTarget תמיד תאפשר לך להתחקות אחר כל אירוע שהתרחש.
לסיכום: על בחירת מערכת מידע לניהול משאבי אנוש, להתבצע תוך התחשבות בדרישות ובמטרות של חברת ההשמה. כדי להבטיח תפקוד מיטבי של מערכת המידע, שרידות גבוהה ותחזוקה מיטבית ויעילה שלה מומלץ להשתמש במערכת הניטור MonTarget וכך להגיע לניטור אופטימלי במאמץ מינימלי.