מיכל צמח בר

מיכל צמח בר

מיכל צמח בר – מנהלת גיוס והשמה בSVT jobs, רוצה לספר לך איך היא מגשימה את עצמה בתחום הגיוסים אשר עוסקת בו יותר מ 4 שנים!

"הוותק שלי בתחום הגיוס וההשמה, יחסי אנוש ומשאבי אנוש הוא גדול. אמנם, בתחום הגיוס אני עובדת 4 שנים, אך כל חיי עבדתי עם אנשים. למעשה, יש לי מעל 40 שנה של עבודה מול אנשים, אני אוהבת לעבוד עם אנשים ולעזור, כאשר עומד מולי אדם מרוצה, אני לא מבקשת יותר, זה השכר שלי.

אנשים/לקוחות/חברים, נוטים לתאר אותי כבעלת יחסי אנוש מעולים, סובלנית ואוהבת אנשים.
לאורך השנים עבדתי בניהול ושיווק עם רופאים בנושא פלסטיקה, ליוותי את  הלקוחות משיחת הטלפון ועד להבראה. הצגתי להם מידע, חוות דעת, והייתי בתקשורת שוטפת איתם. אפילו נוכחתי בניתוחים של לקוחות וליוויתי אותם עד לסיום התהליך.

יצאתי לפנסיה לפני כמה שנים והחלטתי שאני רוצה להמשיך לעבוד! ראיתי שמחפשים מנהלי השמה בSVT ופניתי אל מורן המנכל"ית והמייסדת  של Svt.jobs עברתי את הראיון למשרה, השתתפתי בקורס ניהול הראשון של החברה, התחלתי לעבוד והתאהבתי בתחום הגיוס וההשמה! אפשר לומר שאני זקנת השבט תרתי משמע.

אני מגייסת לכל התחומים וללקוחות רבים כגון: CPM, ציוד רפואי בע"מ, מדיטרנד שיווק בע"מ, המשביר לצרכן, סליקום, אלוקטרוניק בע"מ, אריסטו שמט, רשת של סופר מרקטים מאוד גדולה שפרוסה בכל הארץ, דור אלון, יואל גבע ועוד."

מה היתה הסיטואציה העסקית טרם נילוסופט?

"כחלק מתהליך העבודה ב Svt.jobs  תפקיד פרסום המשרות ומציאת מועמדים מתאימים למשרה הוא של 'סוכני גיוס מועמדים', תפקיד מאד מרכזי במערכת שלנו. לכן, בעבר, לא היה לי צורך לפרסם ולקיים מאגר קורות חיים.

בעקבות הקורונה שעשתה לכולנו שינוי בחיים, התעורר בי צורך לחפש ולמצוא בעצמי מועמדים! בזמן הקורונה, כשהכל עצר במקום, המסכות, הסגרים, הבידודים והחיסונים- למצוא את העובד המתאים דרש עבודה רבה. לאור המצב, התחלתי לחפש דרכים לעשות זאת ואחת מהן הייתה 'נילוסופט' "

כיצד הגעת להחלטה שצריך למצוא פתרון שישפר את מצבך?

"בעידן הקורונה המעסיקים שעבדתי איתם דרשו מועמדים, אך לא הצלחנו להשיג מועמדים. נילוסופט היתה במקום הנכון ובזמן הנכון.

כאמור, בעקבות עידן קורונה נוצר קושי בהשגת המועמדים לתחומים מסויימים. גם אם 300 סוכנים עבדו על אותה משרה, עדיין היה קשה למצוא את המועמד המתאים שמוכן לתנאים, לשכר ובכלל לעבוד בעידן החל"ת (חופשה ללא תשלום). היו תקני משרות שהיו מאתגרים מאוד למילוי. בנוסף, ההתאמה בין העצה לביקוש בשוק בעת הקורונה היה מאתגרת, מכיוון שכיום המועמדים מבקשים יותר ויותר שכר, אשר במיוחד בעת קורונה המעסיקים נמצאו במשבר פיננסי. וואו! נילוסופט באמת פתרה לי הרבה דברים..

אז בואו נחזור לתחילת משבר קורונה, אני רוצה לציין שמה שהיה עד הקורונה כבר לא קיים!
כמו כל תחום בחיים, חלים שינויים. כן! הייתי חייבת שינוי על מנת להציל את המצב. תחילה, כשחשבתי "מה אני עושה?!" בקשר לשינוי כיוון בקריירה שלי, החלטתי להתחיל לפרסם בעצמי את המשרות בערוצי התקשורת כמו “All Jobs” ודפי "דרושים". פעולה זו, טרם השימוש בתוכנת גיוס העובדים של נילוסופט, כרכה הוצאות כספיות, המון זמן עבודה ולא השאירה עבורי זמן לראיין ולסנן מועמדים..

שמעתי על נילוסופט לראשונה בWhat’s App של קבוצת המנהלות והתעניינתי. רשמתי את הבעיה שלי בנוגע לגיוס והמון חברותי אשר מנהלות גיוס כמותי המליצו בחום על התוכנה של נילוסופט !!
חשבתי לעצמי, 'אם כך, גם אני רוצה את הפלא הזה!' בעקבות זאת פניתי לספיר (מנהלת המכירות) המקסימה והבנתי כבר בשיחה הראשונה איתה שהמערכת נועדה בדיוק עבורי ורכשתי את מערכת גיוס העובדים של נילוסופט המתאימה לחברות השמה!"

אילו פתרונות נבחנו? מדוע בחרת במערכת Hunter EDGE?

"המלצה של יותר מ 6 מנהלות על התוכנת הגיוס זה מה שסגר אותי. בנוסף, התחלתי עם חודש ניסיון בחינם ותוך כדי ההתנסות, הבנתי כמה המערכת קלה לתפעול וחיונית לעבודה.
ראוי לציין שהשירות שלכם מעולה! אתם לא שוכחים את הלקוח לאחר הפניה! אלא מלווים אותו לכל אורך הדרך. זה מה שמאפשר לי להמשיך לעבוד ולהשתפר.

ראשית כל, מערכות הגיוס וההשמה של נילוסופט מרכזות את כל קורות החיים לאיזור אחד! מכל מקור איטנרנטי, קו"ח מגיעים למאגר של מערכת הגיוס Hunter EDGE וישירות מאותו מאגר אני יכולה לסנן ולטפל במועמדים. שנית, המערכת פשוט איטואטיבית ונוחה למשתמש."

איך עבר תהליך הטמעת המערכת וכמה זמן לקח עד שהיתה לך שליטה מלאה על המערכת?

“אביחי (מנהל תיקי לקוחות במערך התמיכה) עזר לי מאוד! בעיקר, מבחינת למידת המערכת. מכיוון שאני אזרח וותיק, ללמוד נושאים טכנולוגים זה טיפה מאתגר. אביחי ליווה אותי לאורך תהליך ההטמעה בו אני לומדת את המערכת. הוא ידע איך להתאים את רמת הלמידה למדרג יכולת הלמידה שלי. גיליתי שאת המערכת כל אחד יכול ללמוד ולדעת להשתמש בה בצורה אידיאלית!

מבחינת זמן ההטעמה, על הנייר לקח לי חודשיים כיוון שהיו מלא חגים ולא עבדתי. נילוסופט העניקה לי הערכה של חודש עבור הטמעת המערכת אז בפועל לקח סה”כ חודש והזמן לגמרי שווה את הרווח.

לסיכומו של עניין, ההדרכה של אביחי מדהימה, חווית הלימוד נהדרת, קלה ונוחה. זאת באמת חוויה!”

מה השתנה והשתפר?

“היום, לעומת איך שהמצב היה לפני העבודה עם מערכת הגיוס Hunter EDGE, אני מוצאת בעצמי מועמדים ומעבירה אותם דרך כל שלבי הגיוס מבלי להיות תלויה רק בהנטינג של סוכני הגיוס. אני עושה יותר השמות, הן גדלו בערך ב50 אחוז!

נקודה שבאמת חשוב להדגיש לאור שהיא הוכיחה את עצמה היא- החיסכון בזמנים!
זמן הוא כסף ובזכות מערכת הגיוס המון זמן נחסך. בפועל, אני חוסכת ביום בין שעתיים ל 3 שעות עבודה לעומת הזמנים שעבדתי לפני השימוש במערכת. את הזמן שנחסך אני מפנה לדברים אחרים.

כמובן שהתוכנה מפרסמת עבורי, הפרסומים נעשים ישירות מהמערכת אז הפסקתי עם הפרסומים המשולמים כי אני אכן מקבלת מספיק פניות והגשות מועמדות דרך הפרסומים הממושקים ישירות מהמערכת של נילוסופט.”

אילו פיצ’רים את משתמשת באופן קבוע?

“אני נהנת מהשימוש בפיצ’ר הפרסום, אשר חוסך לי המון עבודה. הוא מעניק את האופציה לפרסם את המשרה ודרישותיה ישירות ממערכת הגיוס בלחיצת כפתור והוא מתמשק למקורות פרסום שונים.
כמובן שאני משתמשת באופצית הגיוסים לפי משרות. למערכת יש אפשרות לצירופי הלקוחות שאני עובדת איתם למשרות שלהם, כדי שיוכלו להיות במעקב גם הם על הגיוסים!
נוסף לכך ולא פחות חשוב: שיוך המועמדים ישירות למשרות חוסך זמן, מעניק סדר, מעקב ותקשורת עם כל הגורמים בתהליך. למעשה, יכולת זו של מערכת הגיוס Hunter EDGE מקל על ניהול הגיוסים בכמה רמות!
וההיילייט של התוכנה: 'צייד המועמדים'- פיצ’ר גאוני שלאחר הגדרה קלה מוצא עבורי מבין מאות קורות החיים את המתאימים ביותר לראיונות.

בנוסף, המערכת באמת מאוד נגישה, איטואטיבית וקלה לתפעול גם למי שפחות שוחה בדיגיטל. כל שכן, אם יש עוד מישהו שהוא בן גילי, אני ממליצה בביטחון מלא על נילוסופט ומערכת גיוס העובדים שלה!”