כיצד לנצל את מאגר המועמדים שלך בצורה טובה יותר?

המאמר נכתב באדיבות ליאור בן דרור – סמנכ"ל חברת נילוסופטבשנת 2003 הקמנו את חברת Niloosoft עם ההתכוונות לפתח את מערכת גיוס עובדים הטובה והמתקדמת בישראל.אחת הבעיות הגדולות שנתקלנו בה היתה כיצד ארגון יכול לטפל באופן אוטומטי בכל קו"ח שמגיעים אליו לכל משרה. רבים מקו"ח הינם כפולים ורבים לא מעניינים בכלל, לקחנו את האתגר ופיתחנו מנוע חכם שיודע לנתח בצורה אוטומטית קו"ח לא משנה באיזה פורמט הקו"ח נכתבו והגיעו לארגון.המערכת זכתה להצלחה רבה ונכון להיום עובדים על מרכת הגיוס של Niloosoft בשם HUNTER EDGE מאות אירגונים ואלפי מגייסיים בכל חודש נהנים מטכנולוגיות מתקדמות לגיוס עובדים.
מאמר זה נכתב כדי לעזור לארגונים שכבר עובדים על מערכת HUNTER בשיפור ויעיול של איתור מועמדים, ביחוד בשוק שבו קצת קשה לאתר מועמדים טובים. 

כיצד לנצל את מאגר המועמדים שלך בצורה טובה יותר ?
כפי שהסברתי קודם מערכת הגיוסHUNTER EDGE יודעת לנתח באופן אוטומטי את כל קו"ח המגיעים מכל מקורות הגיוס הקיימים.
וכך לדוגמא כל המידע מתוך הקו"ח שמועמדים שולחים לארגונים ולחברות השמה מאתרי דרושים, אתר המשרות/קריירה של החברה, חבר מביא חבר, רשתות חברתיות וכו' נשפך אל מאגר אחד כללי של המערכת.
במידה ומופעלים ציידים אוטומטים, המערכת מאתרת את המועמדים הרלוונטיים באותו רגע שהם נכנסו למערכת ומציעה אותם כמועמדים טובים למשרה.
התהליך המתואר לעיל הינו התהליך שקורה היום עם קו"ח אשר מגיעים ב ON-LINE אבל מה קורה עם כל אותם קו"ח שהצטברו במאגר וסתם יושבים שם?
כעת אני שמח לעדכן שישנם כלים מתקדמים שעוזרים לאתר מועמדים טובים עם מינימום מאמץ! ומדיווחים מלקוחות שעובדים עם הכלים הללו, הגיוסים הכי טובים מגיעים בזכותם.
מועמד שמגיש לאחרונה קו"ח, סביר להניח ששולח קו"ח במקביל דרך אתרי משרות או רשתות חברתיות לעשרות ולעיתים מאות משרות והתחרות עליו היא עם הרבה מאוד מגייסים אחרים.
מועמד הנמצא הרבה זמן במאגר, סביר להניח שהוא כבר לא מחפש אקטיבי של עבודה וזאת ההזמנות להיות היחיד שפונה אליו עם הצעת עבודה.
מועמד שפונים אליו בצורה יזומה ושבמקרה בדיוק החליט שהוא רוצה להתחיל לחפש עבודה, שווה להיות הראשון והיחיד שפונה אליו – כנראה שהמועמד יעדיף לבדוק את הצעת העבודה שלך בעדיפות וקדימות במקום להתחיל תהליך מייגע של חיפוש עבודה. אפשר להגיד שנפלת עליו מהשמיים
כיצד עושים פניה יזומה שלא דורשת מצד אחד משאבים רבים ומצד שני לא מציקה למועמדים בתוך המאגר ?
ישנם 2 כלים בתוך מערכת הגיוס HUNTRE EDGE שיוכלים לסייע לך בכך,
כל כלי מתאים לסוג אחר של תפקידים ומשרות :


לתחום ההיי-טק ובכירים:
ההמלצה שלנו היא להקים תשתית טובה – הקמת אתר משרות אטרקטיבי שישקף את כל המשרות הפתוחות שיש אצלך במערכת זאת דרך מעולה למשוך אליך מועמדים, כמובן שהאתר צריך להיות מותאם למובייל ושיהיה לו את היכולת להתממשק לפייסבוק.

דוגמאות לאתרי משרות שבנינו:

6
אלביט
תעשייה אווירית

          

לאחר שיש תשתית של אתר משרות, ולאחר שלאתר זה נכנסו כל המשרות הפתוחות שיש, מומלץ להקים צייד אוטומטי למשרה.
הצייד מאתר את כל המועמדים החדשים שנכנסים אבל גם מאתר את כל מי שנמצא במאגר מאז ומעולם, לדוגמא אם כרגע צריך מתכנת Angular JS עם התמחויות ספציפיות ותואר מאוניברסיטה מוכרת, מבצעים חיתוך ולוקחים מועמדים שהגיעו בתקופה של מעל חצי שנה מעכשיו, נגיד ועלו 250 מועמדים בחיתוך, לאותם מועמדים שולחים מייל מותאם אישית שמפנה אותם ספציפית למשרה המייל יכול להיות משהו בסגנון הבא :
היי ליאור,
ראיתי שאתה מתמחה בתחום ה Angular יש לנו עכשיו משרה מאוד אטרקטיבית שבדיוק נפתחה, במידה ומעניין אותך לקבל עוד פרטים למשרה ולהגיש מועמדות תוכל להקיש על הלינק הבא (לינק למשרה הספציפית).

דוגמא למייל כמותי שנשלח למועמדים:

TEMP

זהו זה, עצם העובדה שניתן להגיע למאות מועמדים שאף אחד לא פונה אליהם הופך אותך לחדשני וראשוני בתחום ואתה מגיע למועמדים שאף אחד אחר לא מתחרה עליהם.
מנסיון שלנו – חברות רבות שמשתמשות בכלי הזה מדווחות על הצלחות רבות.
כמובן שתנאי בסיס הוא הקמת מאגר איכותי של מועמדים, עם הצייד האוטומטי והתיוק האוטומטי זה די פשוט – הטכנולוגיה עובדת בשבילך !

למשרות פשוטות וגיוסי מאסה
הכלי השני שאנו שמחים להציג הינו כלי המאפשר שליחת SMS . כאן המצב פשוט יותר מבחינת תשתית – לא נדרש להקים אתר משרות ייעודי לצורך שימוש בכלי, פשוט מקימים "צייד אוטומטי".
למשל אם אני מחפש נהג, אני יכול לכתוב בצייד נהג סוג ג' שמתגורר באזור המרכז. ברגע שעולים לי התוצאות, אני יכול פשוט לכתוב SMS כגון :
היי, אנו מחפשים נהגי סוג ג' אשמח אם תוכל לחזור אלי לפרטים נוספים.

דוגמא להודעות SMS שנשלחות למועמדים:

SMS2
SMS1

במידה ומעניין אותך לקבל פרטים נוספים לגבי הפעלת הפיטשרים האלו אמצלך בחברה ניתן לפנות לצוות מנהלי הלקוחות של נילוסופט במייל:[email protected]03-6963434  

מאמר זה אינו נותן עצות משפטיות הקשורות לחוק הספאם, (כל ההודעות שנשלחות מהמערכת חייבות לעמוד בתקנים של חוק הספאם של מדינת ישראל) כמובן שמי שיש לו שאלות משפטיות בתחום מומלץ שיפנה לגורם מקצועי בתחום.
אשמח גם לשמוע פידבקים האם הכנסתם לשימוש את השיטות שהוסברו במאמר ואיך הולך, נשמח לעזור בכל שאלה ובקשה.

בהצלחה וגיוס מוצלח !