כיצד יזמות קהילתית מהווה דרך להתפתחות בקריירה שלך?

כיצד יזמות קהילתית מהווה דרך להתפתחות בקריירה שלך?

במרוצת שנות הקריירה, במגוון תפקידים בכירים בעולם השיווק, פיתוח עסקי ומכירות לצד קריירה שניה כאמא ומשפחה בת 3 ילדים.
ככל שמתקדמים בצמרת התפקידים שעות העבודה, המחויבות לארגון, האחריות האישית והמקצועית גדלות ומתעצמות על חשבון שעות הפנאי, על חשבון המשפחה שלך.
מניחה שאתם מבינים למה אני מתכוונת.
עוד בתפקידיי הקודמים כמנהלת תחום שיווק בחברת מי עדן זכיתי להכיר קולגה מדהימה שהיוותה מודל עבורי בכל הקשור לתרומה קהילתית.
לא השכלתי דאז להבין מהן המשמעויות, התרומה הישירה והעקיפה בשילוב קריירה עם יזמות קהילתית. אני זוכרת את רגעי האושר של חברתי מסיפוק ממכתבי ההוקרה ואיך ליבה היה מתרחב מאושר וסיפוק עז.
אני לעומתה עסקתי בשאלה, כיצד היא משלבת את תרומתה לקהילה, מנהלת בכירה ואמא למשפחה בת 4 ילדים.
לא התמקדתי בשאלה כיצד היא עושה את זה ומשלבת בין התחומים, הייתי מלאת פירגון והערצה כלפיה יחד עם קולגות נוספות על עשייתה .
לאחר תקופה לא ארוכה, באופן מפתיע אמי היקרה נפטרה ☹
רגע בו אתם מבינים מה היה לכם בחיים, מה נשאר לכם בחיים ומה לא יחזור.

לאחר שהבנתי עם מה נשארתי בחיים- בחנתי את אורח החיים שלי מלמעלה וראיתי שכל חיי ב 10 שנים האחרונות חייתי ברוטינה ודאגה מתמדת בגידול וחינוך הילדים, כלכלת הבית והקריירה.
לאחר כ 3 חודשים מיום פטירתה של אימי, הרגשתי שאני צריכה שינוי, זה בער בי, התחלתי להתנדב בעמותת מאמאנט. (עד לפני התנדבותי, הייתי שחקנית במאמאנט).

קצת על מאמאנט- ארגון האמהות הגדול ביותר בארץ, תוצרת כחול לבן.
ליגת אמהות לכדורשת המהווה דוגמה מצוינת לספורט חברתי, קהילתי, עממי. 
כל אחת יכולה! זהו סטארטאפ ישראלי ספורטיבי בקנה מידה עולמי (עדיין לא עשינו אקזיט!!) שהוא דגם ייחודי בו אימהות משחקות והילדים ושאר בני המשפחה באים לעודד.
היתרון הגדול של הליגה היא היכולת לשלב פעילויות קהילתיות לצד פעילויות ספורטיביות.

במסגרת התנדבותי, לצד הקריירה, התמניתי ליו"ר ליגת מאמאנט כ"ס, המונה 400 שחקניות/אמהות, 32 קבוצות וצוות המונה 12 חברות הנהלה.
הסיבה המרכזית שהתחלתי את דרכי במאמאנט, כי זו דרך חיים המשלבת ספורט, בריאות וקהילה.
היכולת להוביל נשים, לשנות את חייהן ולחיות חיים טובים ושמחים יותר, דוגמה אישית למשפחתי וההבנה כל פעם מחדש מדוע בחרתי במאמאנט-
ארגון התנדבותי וכיצד הבחירה שלי סייעה לי גם בקריירה.
היום אני כותבת לאחר 4.5 שנים של ניהול בהתנדבות לצד קריירה, עם הרבה מאוד תובנות וערכים מרכזיים המובילים אותי בכל מה שאני נוגעת בו במעגלי החיים- קריירה, משפחה קהילה ופנאי.

משתפת אתכם ב 4 ערכים מתוך 12 עליהם אני מרחיבה בהרצאות שאני מעבירה בפורומים שונים בהם אני מפרטת ויורדת לרזולוציות של סיטואציות ניהוליות ודרכי התמודדות.

פרגון ועידוד חיובי– כשאתה מנהל בגוף התנדבותי אתה לומד להעריך כל שקל וכל משאב אנושי שקיים, ויודע לייצר תפוקה של 4 ₪ מ 1 ₪.
במלכ"ר שום דבר לא בא בקלות, המשאבים לא באמת נמצאים לרשותך אתה צריך לחפש אותם, לגייס אותם ולא תמיד יכול לבחור אותם.
לדוגמה לא יכולתי לבחור הנהלה לפי קריטריונים וניסיון כמו בעולם העסקי. הבחירה בניהול התנדבותי מונעת מאנשים עם מוטיבציה, תשוקה, רצון ובסוף כבונוס יכולת וניסיון.
בדיוק הפוך מהשכל הישר. במידה ומשווים זאת לתהליך גיוס של מנהל בתוך ארגון שאינו מלכ"ר מה שמנחה אותנו בתהליך הגיוס הם בעיקר ניסיון תעסוקתי ויכולת ורק לאחר מכן, מוטיבציה ותשוקה.
דרך ההתנדבות הניהולית , אתה מתחיל להבין כיצד פירגון הדדי וחיובי על מה שיש לך ולא על מה שאין לך, הוא כח המניע אותך קדימה.
אם כך, עולה השאלה למה לא לשכפל זאת גם לעולם העסקי? כך התחלתי את השינוי ביישום כלים וערכים התנדבותיים בעולם העסקי כסמנכ"לית שיווק ומכירות.
למדתי להעריך במילים, במעשים, בהוקרות את כל העוסקים במלאכה מתחילתה ועד סופה, מהרעיון ועד הוצאתו לפועל בפרסום מעקב ובקרה (קולגות, כפיפים, ספקים ואף מנהליי השונים).
בהבנה מאוד עמוקה ואמיתית, שפירגון הוא פידבק סביבתי, חברתי המניע את האנשים להמשיך ביצירה ובעשייה בארגון התנדבותי ועל אחת כמה וכמה, בארגון עסקי.
התוצאה הישירה באה לידי ביטוי בעליה ברמת המחויבות, היעילות, היוזמה והתפוקה מהעובד או המנהל.

תקשורת רציפה– עד כמה חשובה התקשורת הרציפה עם הקולגות, העובדים והמנהלים שלך?
בארגון התנדבותי כאשר כל חברי הארגון משקיעים מזמנם הפרטי, המפתח להצלחה הוא- שמירה על קשר, והישארות בתודעה.
בנוסף האופן שבו אתה מייצר ערך אמיתי להיותך חלק מצוות ניהול, המוביל שינוי חברתי משמעותי. מהר מאוד אתה מבין שגם בארגון העסקי,
אתה חייב להתמיד בתקשורת פנים ארגונית רציפה, לכל הנוגעים בדבר, לייצר ערך לארגון, לך ולשותפים שלך לדרך. תקשורת רציפה משמע אתה קיים, אתה בעשייה, אתה בתנועה.
התקשורת הרציפה תורמת לצמצום פערים בין אנשים מבחינת תפישות, דעות, יעילות, קיצור תהליכי עבודה וחתירה משותפת לאותה מטרה.

הכלה ותשוקה– כשאתה מביא את היכולות המקצועיות שלך לקהילה, יש לך את ההזדמנות לחשוב יצירתי, שונה לתרום ולהיתרם מעולמות תוכן מגוונים.
הגיוון האנושי פותח אותך למחשבות ויצירות חדשות, ולעיתים עם 0 תקציבים.
העבודה הבלתי פורמלית הקבוצתית הנה מפתח מרכזי לחשיבת יחד, הפריה הדדית וצעידה משותפת למטרות.

גמישות– זהו ערך עליון, מרכזי וחשוב בתכליתו הבסיסית. בארגון התנדבותי כמנהל אתה מתמודד עם פי כמה וכמה בלת"מים לעומת ארגון עסקי רגיל.
לדוגמה שנה לאחר שהתחלתי לנהל את מאמאנט כ"ס, פנו אלי שלוש חברות הנהלה והודיעו שהן מסיימות את תפקידן מהיום למחר.
בארגון עסקי התנהלות כזו אינה מקובלת מהיום למחר. "רגע? צריך למצוא מחליפה זה יקח לפחות חודש…",
אבל אין מה לעשות בארגון התנדבותי אף אחד לא נמצא כי לא טוב לו. בארגון התנדבותי תמצאו אוסף של אנשים שכל מה שמושך אותן פנימה,
הוא הרצון והתשוקה לעשייה התנדבותית. ואני כיו"ר הייתי צריכה להתמודד עם גיוס מעכשיו לעכשיו של שתי מנהלות בכירות וזה לא היה פשוט בכלל.
למרות המצב שנקלעתי אליו, הבנתי שמעבר ל"פינה" נמצאת עוד אמא שתשמח להצטרף להנהלה וכמה שיותר מהר. חוויות מהסוג הזה גורמות לנו להעריך את הקיים.
ולהודות בכל יום על כל הזמן שהמתנדבות מוצאות עבור הארגון. המחשבה הזו מלמדת אותנו להיות גמישים מחשבתית ולומר תודה על מה שיש ולא על מה שאין.
הגמישות גורמת לנו לנוע קדימה. בדרך זו השרשרתי תהליכי עבודה עסקיים, לדוגמה- אם לא הצלחת בעסקה/בפרויקט/בגיוס עובד,
אז לא קרה כלום אתה למד מהדרך והתהליך וממשיך הלאה. הגמישות היא גם פיזית וגם מחשבתית. פיזית באה מהמקום של שותפות,
התייעצות לזוז מהמקום שאתה נמצא בו ולצאת לעולם לקבל הפרייה מחשבתית גם ממקומות ואנשים אחרים.
הגמישות הנפשית עובדת על החוסן שאתו אנו מתמודדים מידי יום ויום. מסגלים לעצמנו ומחזקים את החוסן האישי באופן שבו אני מקבלים שינויים ומתקדמים לתוכם ואתם.

ראיית מגרש נטול אגו– אחד הדברים היפים בארגון מלכ"ר היא היכולת לראות את כל המגרש כאשר אתה לא מונע מאינטרסים של אגו ו/או מעמד, כולם שווים בן שוות.
צוות ההנהלה בנוי גם ממנהלות בכירות וגם מעקרות בית ומגוון צבעים נוספים. אך כולם מקבלות מעמד שווה בהנהלה של הליגה.
ראייה זו מאפשרת לזהות ולראות בשקיפות מלאה את ההצלחות המהירות, את האתגרים שעומדים לפנינו ובעיקר את האנשים אתה אתה עובד.
אין אנשים, או מניעים שעוצרים, או מונעים מאתנו לראות את כלללללללללל המגרש.

בהתבוננות עסקית, הטמעת תהליך מהסוג הזה, תלוי בבחירת האנשים והאג'נדה הניהולית(אסטרטגית החברה),
פשוט ליישום וניתן לסגלו בתוך הארגון העסקי.
מאפשר להתאים את אישיותו של המועמד לתפקיד הנכון בארגון הנכון, כמה וכמה פעמים גייסנו עובדים מצויינים של התאימו לתרבות הארגונית?

מנהל/ת יקר/ה, אם התחברת לרעיון–בהטמעת ערכים בראייה התנדבותית כחלק ממנוע צמיחה ארגוני, אשמח להגיע ולהעביר הרצאה מעמיקה מעוררת השראה מזווית הסתכלות קצת שונה.
מניסיון העובדים למדים להעריך את הקיים ומשביחים את עבודתם.
עוד בהרצאה אפרט על ערכים נוספים כגון: דוגמה אישית, יזמות, מנהיגות, יצירתיות, עבודת צוות, מצוינות, אחריות אישית וקבוצתית.
מתן משמעות קצת שונה לעובדים להתפתחות בקריירה באמצעות למידה בלתי פורמאלית דרך הקהילה,
אשמח להגיע לארגונכם ולספר את הסיפור שלי, כיצד יזמות קהילתית מהווה דרך להתפתחות בקריירה שלך?

אז עוד קצת עליי:

גיל: 41, אמא ל 3 ילדים, נשואה לאורין דהרי ומתגוררת בכפר סבא
MBA המכללה למנהל קריית אונו- מנהל עסקים התמחות באסטרטגיה עסקית
מרצה ומלווה ארגונים/מנהלים/עצמאיים בתחום אסטרטגייה עסקית, שיווק, מכירות, שיווק בדיגיטל, יזמות ופיתוח עסקי בעלת יכולת אנליטית גבוהה ותרגום לתוצאות עסקיות.
הנעת צוותים ליעדים והישגים, הובלת שיתופי פעולה עסקיים. יצירתיות בפתרון דילמות ואתגרים עסקיים, יכולות ניהול משא ומתן ויחסי אנוש מעולים.
בנוסף,מתנדבת כחברת הנהלה ארצית של עמותת מאמאנט עולמי ויו"ר מאמאנט כפר סבא – ניהול והובלת ליגת מאמאנט, ניהול תקציב ועבודה שוטפת עם עיריית כפר סבא וגופים מסחריים נוספים. הובלת קמפיינים קהילתיים וחברתיים בעיר.
מתנדבת בפורומים שונים- קבוצות ספורט כמרצה מנטלית לנערים , ניצוצות, פרויקט ארצי לקידום ויזמות לנערים ונערות מתבגרים, שותפה בפרויקט לא לאימות במסגרת התאחדות לכדורגל

לפרטים נוספים ותיאום הרצאה

ימית דהרי– 0545660019 , 

Mail: [email protected]

פייסבוק- https://www.facebook.com/yamitxx/