כיצד חברות השמה יכולות להיות אטרקטיביות גם בעידן הדיגיטלי?

המאמר נכתב באדיבות נורית אגמי – מנכ"ל ובעלים של רשת אגמי

בעידן של היום לא קל להיות חברת השמה. חברות ההשמה נמצאות כיום בעידן של אי-וודאות עם הרבה סימני שאלה. עד לפני כ- 15 שנה, הכל היה הרבה יותר פשוט. מועמדים שלחו את קורות החיים שלהם בעזרת פקסים לאחר שראו מודעות דרושים בעיתון. חברות ההשמה היו מקבלות הרבה פחות פניות ממועמדים ומלאכת ההתאמה בין המשרה למועמד היתה קלה יותר. הכח של חברות ההשמה נבע מהיכולת שלהן למשוך הרבה מועמדים לתוך המאגר שלהן ולמעשה הן הרוויחו מפני שהיו להן מאגרים של מועמדים שלמעסיקים היה קשה לבנות ולתחזק. היתרון של המאגרים הולך ונשחק בגלל לוחות הדרושים, הרשתות החברתיות והאפליקציות ברשתות החברתיות של חבר מביא חבר.

כיום חברות ההשמה מקבלות כמויות אדירות של פניות על כל משרה ומלאכת ההתאמה בין המשרה למועמד נהיית יותר קשה.
לוחות הדרושים והרשתות החברתיות (פייסבוק ולינקדאין בפרט) מאפשרים למעסיקים לגייס ביתר קלות בעצמם ישירות והאתגר של החידוש עבור מעסיקים מבחינת מועמדים הולך ונהיה קשה יותר ויותר.
לדעתי, יש כיום הרבה יותר חברות השמה מאשר לפני עשור והתחרות בין חברות ההשמה, לא מקלה עליהן את החיים.
עם זאת, גם בעידן של היום, חברות השמה שיידעו לפעול נכון, יצליחו מאוד ולמעסיקים יהיה קשה מאוד לוותר עליהן. חברות ההשמה עדיין יהיו חשופות לכר יותר רחב של מועמדים מאשר רוב המעסיקים. ישנם הרבה מועמדים שמעדיפים לחפש עבודה בעזרת חברות ההשמה והם פונים אליהן ישירות.

כיצד יכולות חברות ההשמה להיות נכס למעסיקים שמגייסים עובדים?

1. חברות ההשמה יכולות להביא למעסיקים את המועמדים הדיסקרטיים, אלו שמחפשים עבודה תוך כדי עבודה. מחפשי עבודה שמחפשים בצורה דיסקרטית, מעדיפים לפנות דרך גורם מתווך (חברות השמה) שהם סומכים עליו.

2. חברות ההשמה הקטנות יכולות להתכנס לנישה מסוימת שבה יהיה להן יתרון גדול – למשל לגייס מועמדים רק בתחום מסוים (למשל רק למכשור רפואי או רק לביוטק וכו') או רק מועמדים בתחומי עיסוק מסוימים – למשל רק מהנדסי תוכנה.

3. חברות ההשמה ובמיוחד הקטנות שבהן, יכולות לשתף פעולה אחת עם השנייה ולעזור אחת לשנייה. חברת השמה אחת מביאה את הלקוח (המעסיק שמחפש עובדים) והשנייה את המועמדים ולהפך. כדאי לעשות שיתופי פעולה מן הסוג הזה שבהם שני הצדדים מרוויחים.

4. חברות ההשמה חייבות להתיידד עם הטכנולוגיות הכי חדשניות ולהשתמש בתוכנות מיון שמקלות את עבודת הסינון. התוכנות הללו יכולות לעשות את ההבדל בין לעשות השמה לבין להפסיד את ההשמה. בעזרת תוכנות המיון שקולטות קורות חיים בצורה אוטומטית, לא תפספסו אף מועמד.

5. חברות ההשמה חייבות לשלוט ברזי הרשתות החברתיות בכלל והלינקדאין בפרט. אין טעם להילחם בקידמה ובטכנולוגיה. חברות ההשמה שישכילו להשתמש בלינקדאין בצורה נכונה ייצרו לעצמן יתרון תחרותי.

6. דרך לינקדאין חברות ההשמה יכולות להגיע למועמדים שמחפשים עבודה בצורה דיסקרטית, כולל לבכירים שאין להם זמן לחפש עבודה בעצמם ומעדיפים שחברת ההשמה תעשה בשבילם את העבודה.

הכותבת היא נורית אגמי, מנכ"ל רשת אגמי השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. 

www.agamy.co.il