חמשת הדברים שאתם חייבים לעשות כדי לגייס טאלנטים מתעשיית הבינארי והפורקס

 המאמר נכתב באדיבות טליה בן-אבו, רכזת גיוס בחברת HR-BFX

 

ראשית, ברוכים הבאים לתעשיית 'ביצת הזהב', שמגלגלת מידי שנה מיליוני דולרים. אז מה זה, ועל מה למעשה מדובר?

אופציות בינאריות ופורקס, הינן שיטות מסחר, שהמוצאו לפני כ-15 שנה, שבהם למעשה כל אדם בעל מחשב, או טלפון נייד יכול להתחבר למערכת מסחר מהבית, ולסחור. החל מסכומים של 100 דולר, ועד ל-100,000 אלף דולר. לתעשייה יש את הכלים והיכולות לתת שירות לכל לקוח בעולם.

 

כיום יש בישראל כ-200 חברות אשר מתעסקות בתחום, רובן יושבות בתא, בורסת רמת גן, והרצליה פיתוח, כיום יש כ- 5,000 עובדים בתעשייה, ברובם דוברי שפות, ולתפקידים של מוקדים טלפוניים: אנגלית, רוסית, צרפתית, טורקית, שבדית, סינית, יפנית. דובר שפה? – מצויין בוא לעבודה!

 

כולם מחפשים דוברי שפות, וכולם מוכנים לשלם.. והרבה. אז מעבר לשכר המאד מפתה שיש לתעשייה להציע (אנשי מכירות יכולים להגיע למשכורת של 25,000 ש"ח רק מלשבת על הטלפון), יש כמה טיפים נוספים שיעזרו לכם לסגור את הטאלנטים הבאים בתחום.

 

ריכזנו עבורכם כמה! תוציאו דף ועט, ורישמו לפניכם:

 

שיחות אישיות עם כל מועמד –

שיחת היכרות אישית עם המועמד לפני ראיון תגדיל את הסיכוי משמעותית לגייס אותו לחברה שלכם. ישנן חברות שמקבלות קורות חיים של מועמד ואז משיבות במייל: "תזמנו למחר ב-15:00", מועמדים נוטים לקחת פחות ברצינות חברות אלו, וברוב המקרים, מבריזים מהראיונות. למה? כי זה קר, ולא משכנע. ולא מספיק דוחף לפגישה. 

 

ולכן – הקפידו על רושם ראשוני טוב עם המועמד, שיחה מקדימה, ספרו על עצמכם, ולמה הכי טוב לעבוד איתכם. חייכו בטלפון! תייצרו גירוי והנעה לפעולה. זה עובד. באחריות!

 

הדרך למועמד עוברת דרך קיבתו –

תאמינו או לא, שלב ה"סיור" של המועמד אצלכם, חייב לעבור דרך המטבח וחדר האוכל שיש לעובדים. מעבר לעמדות הישיבה, הכניסה למשרדים, ופקידת הקבלה המאד נעימה שנמצאת בכניסה למשרד, המועמדים מאד בוחנים את פינת הישיבה שיש לכם להציע להם בזמן ההפסקה: מכונות שתייה, ממתקים, שולחנות נעימים, עיתונים – ובעיקר אוכל אם יש לכם כזה להציע – אלו חלק מהשיקולים של המועמד בבחירת החברה. דאגו לעובדים, שיהיה להם מטבח נעים ומזמין. זה בהחלט אלמנט שמסייע בסגירת המועמד.

 

תהליך הגיוס – קצר וענייני –

על כל מועמד שיש בשוק, יש למעלה מ-10 חברות שמעוניינות בו, בייחוד אם הוא כבר בעל ניסיון בתעשייה, ודובר שפה 'חמה' (כמו אנגלית, גרמנית, סינית וכו'). יש להקפיד על תהליך קצר וענייני. שלא יימשך יותר מ-2 מפגשים, ועד 72 שעות בסך הכל. בייחוד במשרות המוקדים הטלפונים שכל מועמד ניגש לפחות ל-5 ראיונות. יש לבצע ראיון עם רכזת + ראיון עם מנהל מקצועי באותו היום ולא לפצל ל-2 ימים שונים, ובמידה ויש שלבים נוספים, יש לסיים אותו בעוד מפגש אחד בלבד. ואז תשובות.. 

 

זיכרו: מועמד שמתקרר הוא מועמד שלא סוגר! מועמדים אוהבים תהליך קצר וחד. 

גייסתם אותו? ואז החלטתם לפתוח קורס רק עוד שבועיים? – קחו בחשבון, שהוא כבר יתעופף לו לחברה אחרת. החתימו על חוזה, והשתדלו שתחילת עבודתו של המועמד תהיה בסמוך לגיוס שלו.

 

מודל בונוסים – הגודל כן קובע!

מעל הכל, מרבית המועמדים בתחום האופציות והפורקס עובדים על שכר בסיס + עמלות.מעבר לשכר הבסיס, שלרוב שגרתי , המועמדים רוצים לדעת שהם באים להרוויח כסף, וכמה שיותר!

 

מה עושים? – 

חשוב שרכזות הגיוס בחברות יידעו להסביר את מודלי הבונוסים באופן ברור וחד. לרוב מדובר במסמכי אקסל, שאינן קריאים, מסובכים יותר ממסכי הפנטגון, ובהחלט לא נעימים לעין. השקיעו זמן להבין את מודל הבונוסים ולכתוב אותו באופן קליט ומזמין למועמד. גירמו לו להבין שזה המקום, וזאת השעה לעשות את הכסף. 

 

אם יש לכם אפשרות להראות תצלומי מסך של בונוסים של עובדים נוכחים שלכם (כמובן ללא פרטים מזהים) – זה משהו שבהחלט יכול לסגור מועמד. כל מועמד ירצה לעבוד במקום, שבו הוא ייראה שיש יכולות מוחשיים לעשות בונוסים שמנים. 

 

חברות השמה – החברות הכי טובות שלכם.

 

בעולם שבו יש מאות מועמדים, יש גם לא מעט חברות השמה שנותנות שירותי גיוס והשמה,הקפידו לעבוד עם 2-3 חברות באופן צמוד, ולא עם 20-30, הסיבה לכך היא הקשר האישי.ככל שתשמרו על קשר אישי, וכימיה טובה עם חברות ההשמה, ככה הם ידאגו לתת לכם את המועמדים הטובים ביותר.

 

לכל חברת השמה יש דו"ח סטטיסטיקה של ביצועי השמה. ולכל חברה השמה יש את הלקוחות שהם הפייבוריטים שלהם (נמדד לפי: אחוזי השמה, תקופת אחריות ותשלום השמה בזמן). 

 

קשר אישי, יגביר את שליחת קצב המועמדים, ויבטיח קבלה של מועמדים טובים.בעולם שבו יש תחרות גבוהה על המועמדים, רק החזקים שורדים.. 

 

הקפידו לצייד את עצמכם בחברת השמה מהמובילות בתחום. ולעבוד באופן רציף, רק כך תבטיחו לעצמכם את הטאלנטים שיש לתעשייה להציע לכם!.

 

מאמר זה נכתב על ידי HR-BFX שירותי גיוס והשמה בתחום של אופציות בינאריות ופורקס. החברה קיימת מזה 3 שנים, ומציעה ללקוחות בתחום האון ליין, שירותי גיוס והשמה. לפרטים נוספים וליצירת קשר

Hr-bfx.com

073-7866108