איך מהלך אחד שיפר את יעילות התקשורת בין העובדים וחסך לחברה הרבה כסף

המאמר נכתב באדיבות זהר עמיהוד, מוביל עסקים להצלחה באינטרנט

לעסקים עם סניפים או משווקים ברחבי הארץ, תקשורת יעילה היא קריטית להישרדות בשוק תחרותי ודינמי.
בעוד מהירות הגלישה גדלה ויש יותר אפשרויות גלישה מכל מכשיר ובכל גודל מסך, הרי שבמקביל פקקי התנועה גדלים, מהירות הנסיעה הממוצעת בכבישים יורדת, זמן ההגעה למקום העבודה וממנו גדל – לא צריך בשביל זה מחקרים, אנחנו מרגישים זאת יום יום בכבישים וזה בסופו של דבר פוגע ביעילות העבודה, רוצים הוכחה?

zohar1

"כבר היום מבלים אזרחי ישראל בממוצע שעה וחצי ביום על הכביש, ובמשרדי התחבורה והאוצר מעריכים ש.. בשנים הקרובות צפוי כל נוסע לבזבז 60 דקות נוספות." גלובס, 9/3/2016

שמע/י סיפור מקרה
חברת goodies היא חברה צעירה ומובילה בעיצוב אופנה כחול-לבן. הפרזנטורית של החברה, השחקנית טל בראלי, מופיעה על שלטי חוצות ומקדמת את רשת ההלבשה הצעירה.

לרשת סניפים ברחבי הארץ מאילת שבדרוםדרך באר שבע, ראשון לציון, הוד-השרון, רעננה, תל אביב, נתניה, חיפה ועד נהריה שבצפון, סך הכול 28 סניפים.

פעם ברבעון, הגברת יערה בן יפרח, סמנכ"לית הדרכה ומשאבי אנוש מכנסת את כל מנהלי החנויות + מנהלי האזורים + מפקחים ליום עיון שיערך במשרדי הנהלת החברה בפתח תקוה ומתחיל בשעה 09:00 בדיוק.

גלית, מנהלת סניף באר שבע של חברת goodies, מתכוננת לקראת נסיעתהלמפגש בפתח תקוה: היא מתעוררת בשעה 05:30, יוצאת מהבית בשעה 06:30 ומתחילה לנסוע לכיוון פתח תקוה.

עד ראשון לציון התנועה זורמת אבל אז גלית נכנסת לפקק התנועה הגדול של גוש דן. הפקק נע לאיטו וגלית מתעצבנת. מבזקי החדשות מרגיזים אותה ואפילו שי ודרור ב- 103FM כבר לא מצליחים להצחיק אותה.

סוף סוף היא נחלצת מהפקק ומגיעה לפתח תקוה, אבל בזאת לא הסתיים הסיוט. החניונים באזור התעשייה בפתח תקוה, שם ממוקמים משרדי goodies, מלאים עד להתפקע וגלית עושה סיבובים בתקוה (בגלל זה קוראים לעיר 'פתח תקוה' כי יש פתח לתקוה) תרה בעיניה אחר מקום פנוי ותוך כדי היא מרגישה איך היא עומדת להתפוצץ מרוב עצבים.

יערה, סמנכ"לית משאבי אנוש והדרכה, מעוניינת להדריך את מנהלי הסניפים יותר מפעם אחת בחודש אבל העלויות הכרוכות בקיומו של יום העיון, הכוללות: הוצאות נסיעה, ארוחת צהרים/כיבוד, חנייה והזמן המבוזבז בנסיעה בכבישים מונעים מההנהלה לאשר לה לקיים יום העיון אחת לחודש.

טיעון נוסף שמעלה המנכ"ל הוא שהאדם הכי יקר בסניף/חנות והעובד הכי טוב בחנות (מנהל החנות) לא נמצא בחנות, אלא מבזבז את זמנו בנסיעה ארוכה למשרדי ההנהלה ולכן אין זה הגיוני וגם לא כלכלי להביאו פעם בחודש. "מספיק פעם ב- 3 חודשים" הוא אמר.

קב"ט goodies, מר יעקב חמו, דואג לעדכון שוטף של חנויות הרשת בעניינים שונים עליהם הוא אחראי. הוא עושה זאת באמצעות משלוח דואר אלקטרוני עם פרטי העדכון וכן באמצעות מערכת הקופות הרושמות המאפשרת לו לשלוח תכנים. 

פעם ברבעון, יערה, סמנכ"לית משאבי אנוש, מקצה לו מספר דקות להציג את התכנים שלו בכנס הנערך למנהלי הסניפים פעם ברבעון, אבל זה אף פעם לא מספיק.

יעקב 'מבלה' שעות בטלפון ומסביר פעם אחר פעם את המשמעויות של המייל ששלח וגם עונה לאותן שאלות ששואלים מנהלי הסניפים – כל פעם מול סניף אחר, בשיחה אחד-על-אחד.

נשמע לכם מוכר?

zohar2

אם היו אומרים לכם שאפשר להעביר את המסר שלכם בשידור חי למאות אנשים כאשר אתם במשרד וכל האחרים במקום עבודתם בלי צורך לשנע אותם ברחבי הארץ, הייתם רוצים לשמוע עוד?
אחת דרכים להעביר מסר בשידור חי למאות משתתפים כאשר כל אחד במקומו עם המכשיר שלו: מחשב שולחני, טאבלט, מכשיר נייד היא באמצעות שירותי וובינר, המסייעים לעסקים לקיים פגישה / הרצאה אינטרנטית באיכות שמע ו- וידאו גבוהה כדי להעביר את המסר שלהם במהירות, ביעילות, תוך חיסכון עצום של כסף וזמן.

וובינר משמש לעתים קרובות למטרות הדרכה פנימית של עובדים, הדרכה של ספקים, הדרכה של משווקים או לצורכי שיווק ומכירות. הוובינר נערך בשידור חי, המשתתפים יכולים לשאול שאלות ויש גם הקלטה: סרט וידאו בו יכול לצפות מי שלא נכח בוובינר או רוצה לראות ולשמוע פעם נוספת.

zohar3

סיכום: כך יתנהלו העיניינים עם וובינר

יערה תעביר הדרכות למנהלי הסניפים + מנהלי אזורים + מפקחים באמצעות מערכת וובינר, כאשר כל אחד ואחת מהם נמצא במקום הנוח לו:

  • העובד הכי טוב בסניף יוכל להישאר בסניף ולהשתתף בהרצאה משם, 
  • העובדים לא יבזבזו שעות רבות על הכביש, לא יצרכו דלק, לא יזמהו את הסביבה ובכך נחסך כסף רב וזמן יקר. 
  • התקשורת עם הסניפים יעילה הרבה יותר והיכולת של המשתתפים לשאול את המציג שאלות בזמן אמת תורמת להבנה טובה יותר של התכנים.

יעקב הקב"ט ימשיך לשלוח עדכונים לסניפים במייל ובאמצעות מערכת הקופות הרושמות, אבל מעת לעת הוא יעלה לוובינר בו יענה על שאלות המנהלים בשידור חי, כך יחסכו הרבה בעיות ואי-הבנות ביישום הנחיותיו.

והמנכ"ל? את ברכת "שנה טובה" הבאה שלו הוא יעביר בשידור חי באינטרנט למאות עובדי החברה שישמעו ויראו אותו באמצעות המכשירים הניידים (אייפון, סמסונג, LG) שלהם, כל אחד במכשיר שלו, היכן שכל אחד מהם ימצא.

זה אפשרי גם עבור הארגון שלך?

זהר עמיהודשירותי וובינר מקצה לקצה. זהר מוביל ארגונים וחברות להעברת מסרים באמצעות האינטרנט. בין לקוחותיו: מכון היצוא, ניאופארם, פיזיו לוגיק, מיכל צפיר, אלן קאר, נילוסופט, מסע אחר אונליין וחברות נוספות. זהר ערך מאות וובינרים של הדרכת עובדים, הדרכת ספקים, הדרכת  משווקים וגם וובינרים לצורכי שיווק ומכירות.

zohar4