איך להתאפר נכון לריאיון עבודה?

המאמר נכתב באדיבות מיכל ששון – מאסטר באומנות האיפור והסטיילינג ומדריכה בתחומים אלו

מעבר לאינפורמציה הכתובה בקורות החיים, אתם מזמנים לריאיון פרונטלי את המרואיין/ת להיכרות מקיפה יותר ועל מנת לקבל רושם מקסימלי. אני מתייחסת לנשים ולגברים, בדיוק כשם שאני היום מאפרת גם חתנים ולא רק כלות ומאחר והחשיבות במראה וויזואלי נכון והולם חשוב לשני המינים ובייחוד במראה פנינו. למעשה זהו כרטיס הביקור שלנו בפגישה הראשונית פנים אל פנים, לאחר עיון בקורות החיים. פגישה זו יכולה להיות קריטית לעבר המטרה, ולהשארת חותם ורושם חיובי ולקבלת המשרה הרצויה. אפרט בהמשך איך ניתן לשדרג את מראה הפנים ולקבל מראה נכון למעמד של ריאיון עבודה ולהיות חלון ראווה ראוי לאישיות ולכישורים.


המראה הנכון לריאיון עבודה הוא המראה הייצוגי, הסולידי והאלגנטי. כמובן שיש להתייחס ולהתאים את הלוק והאיפור למשרה המבוקשת, אך בכל המקרים המראה צריך להיות מסודר ומטופח, נקי ורענן, גם מבחינת האיפור וגם מבחינת הסטיילינג והלוק כולו. באיפור לריאיון עבודה הצורך באיפור הוא בעיקר להסתרת פגמים כגון: כהויות וסימני עייפות, פיגמנטציה ופצעונים, ולהדגשת הנתונים היפים והטובים שלנו במראה איפור טבעי ועדין.


בחלק מהשלבים המפורטים אתייחס גם לגברים.
השלבים למראה מנצח ונכון של המרואיינים בריאיון עבודה:
ניקיון הפנים, לנשים ולגברים כאחד. תחושת רעננות וניקיון טובה לעור, לתחושה ובהחלט חשובה להכנת הפנים טוב יותר לאיפור. אני ממליצה להשתמש בסבון פנים, כי אין כמו מים וסבון.

טיפוח ולחות, עדיף סרום פנים או פריימר, אך גם קרם לחות טוב המותאם לעור יהיה מועיל לנשים ולגברים, למראה פנים בריא ולתחושה נעימה יותר.

פנים חלקות ואחידות, שיהוו בסיס טוב ורצוי עמיד עם מינימום תחזוקה ותיקונים. גם שלב זה הוא רלוונטי לשני המינים, כי כולנו צריכים לכסות כל מיני פגמים בעורנו, כגון: פצעונים, אדמומיות, פיגמנטציה, סימני עייפות וכהויות מתחת לעיניים. נשתמש אם כן, במייק אפ עמיד (עדיפות לתכשיר המכיל מסנני קרינה או לחלופין לחות עם פיגמנט ) זהה לגוון העור ונמרח על הפנים והצוואר ונקפיד על כיסוי קליל ואחיד ע"מ ליצור מראה טבעי. במקומות בהם נצטרך להוסיף כיסוי טוב יותר כמו בפצעון, נעשה זאת נקודתית, אך נשתדל לא להעמיס במייק אפ ונטשטש היטב. כשהזמן לאיפור מאוד קצר, ניתן להשתמש במייק אפ-פודרה (שניהם במוצר אחד), אני ממליצה להשתמש בו כשאין מספיק זמן כי יש הבדל מאוד גדול בין פנים עם כיסוי נכון ופנים ללא כיסוי כלל. תכשיר זה גם טוב לתיקוני איפור בהמשך היום.
להשלמת הכיסוי ולהעלמת סימני עייפות וכהויות מתחת לעיניים, נשתמש בקונסילר על ומתחת לעיניים בגוון אחד בהיר יותר מהמייק אפ.
ולקיבוע המייק אפ והקונסילר, לעמידותם ולמראה מט, בייחוד בקיץ הלח שלנו, נפדר בפודרה את כל אזור הפנים והצוואר, בעיקר באזור ה T ובאזורי קמטוטים נמעיט בפודרה.

איפור העיניים, עדיף על הדגשת השפתיים, היות ומראה האיפור צריך להראות יותר סולידי וטבעי. שלב הוספת צלליות לעיניים, הוא כאמור לנשים, במידה ותרצנה להוסיף קצת צבע. הצבעים הנכונים הינם הגוונים הטבעיים, הניטרליים והבהירים, במרקם מט ופחות מבריק ומנצנץ. גווני החום השונים, הבז', האפרסקים והשמנת, יהיו הרלוונטיים, ובאם אינך רגילה להתאפר או שאין לך מספיק זמן, תוכלי להניח מעט סומק גם לאיפור העיניים.
להשלמת איפור העיניים נוסיף מסקרה לריסים העליונים והתחתונים בצבע חום או שחור בלבד.
ובמידה ותרצי להשקיע יותר, הוסיפי תיחום עליון או תחתון של העין, בצורת פס דק ועדין, בעזרת אייליינר חום, אפור או שחור וטשטשי אותו מעט בצללית חומה.

גבות "ממושמעות", שלמות ומסודרות, שערה שמסרבת להישאר במקומה יכולה לעצבן אותנו ולהסיח את תשומת הלב, כי אם הכל נראה כ"כ מסודר ומוקפד למה שהמסגרת של העיניים לא תהיה גם?, אז נשים וגברים שלב סידור הגבות כיום הוא לשניכם. את השערות ה"עקשניות" הללו נמרח בג'ל לגבות, נסרק ובעזרת צללית בגוון חום טבעי נמלא את החלקים החסרים של הגבה וניצור סימטריה בין הגבות.

חיים ללחיים, אם את יותר אוהבת את הסמקים החומים למיניהם, הוסיפי ברונזר לעצם הלחי ומעט לאזורי הרקות, האף וקו הלסת.
אם את מעדיפה פחות את המראה "פיסול" הפנים ויותר את המראה הבובתי, העדין והרענן, הוסיפי סומק לתפוחי הלחיים, בגווני ורוד עתיק או אפרסק.

מראה שפתיים טבעי ובריא, לגברים ולנשים הוא הכרחי להשלמת מראה הפנים. נשים, על אף שהשקענו יותר תשומת לב באיפור העיניים, לא נזניח את השפתיים. במידה ויש יובש טפלו בזה מבעוד מועד וכמובן שבאותו היום הוסיפו לחות . שלב זה הוא השלב הסופי לגברים, בעוד אתן נשים תוכלנה להשתמש בתכשיר לחות לשפתיים המכיל גם מעט צבע כגון: לובלו. ובמידה ותרצנה יותר להשקיע בחרנה בגוונים הטבעיים גם לשפתיים והשתמשו בעיפרון או ליפסטיק עמיד, בגוון טבעי או עם מעט גוון עדין או בגוון הסומק.

וכך כשהמראה האיפור נכון ומטיב לפנים הוא יוצר תחושה נוחה ונעימה למועמד ורושם טוב למראיין. לא "תחפושת", לא הגזמה, הדגשת היופי הטבעי, הוספת חיים, מעט צבע, הרבה ביטחון ולהצלחת הריאיון של המועמד.

וטיפ אחרון שאני תמיד ממליצה ללקוחות שלי הוא, לקחת בתיק קטן מוצרים לתיקונים: מייק אפ-פודרה, סומק, ליפסטיק ומראה קטנה. כדי שטרם הכניסה לריאיון העבודה, יהיה ניתן להציץ במראה ולבדוק שהכל כשורה.

מראיינים יקרים, מאחלת לכולכם ברכה, הצלחה ובחירות נכונות ומוצלחות.

מיכל ששון, מאסטר באומנות האיפור והסטיילינג ומדריכה בתחומים אלו. אני אוהבת את היצירה באומנות היופי והסטייל. בעבודתי אני מדגישה את היופי הקיים ומוסיפה סגנון לכל אחד ואחת.
דרגת מאסטר באיפור: ביוטי, כלות, איפור ערב לאירועים, אופנה, פנטזיה ואפקטים מיוחדים (במה, טלוויזיה וקולנוע) וסטיילינג ליצירת הרמוניה במראה השלם.
ומדריכה הדרכות אישיות וקבוצתיות כמתנת יום הולדת, להפעלת ימי הולדת ומסיבות רווקות וסדנאות לאירועי חברה והשתלמויות של וועדי עובדים, מתנסים, בתי ספר לתקשורת ולמשחק.